Avui hem reflexionat sobre les noves tecnologies (mòbils i pda's) i com aquestes poden tenir algunes aplicacions positives a l'escola. Un d'aquests casos són els mòbils, ja que són un bon recurs per als alumnes sords (i muts), ja que és una forma que tenen les persones amb aquesta discapacitat de comunicar-se amb l'entorn a curtes i llargues distancies, a través de la missatgeria.
Els mòbils serveixen també per:
Els mòbils serveixen també per:
- Com a mitjà de comunicació personal. (trucades i videoconferàncies, sms, etc).
- Multimedia (so, fotogràfia, video i TV)
- Internet
- Jocs (locals i en xarxa)
- Música (mp3, mp4)
- Compra electrònica
- Agenda, rellotge, despertador, ràdio, GPS.
Tenint en compte tot això, ens hem de plantejar un altre tema important: quina és l'edat aconsellable perquè un infant tingui un mòbil?, la resposta és depén, depén de molts factors, maduresa, finalitat, etc. És important valorar tots els aspectes alhora de recomanar als pares sobre aquest tema.
Un altre aspecte relacionat amb les noves tecnologies, que com a educadores hem de tenir molt present, és el de tenir clar que és el que volem demanar(p.ex. buscar al google algun concepte o imatge) i mirar el conti
Un altre aspecte relacionat amb les noves tecnologies, que com a educadores hem de tenir molt present, és el de tenir clar que és el que volem demanar(p.ex. buscar al google algun concepte o imatge) i mirar el conti
ngut de les pàgines nosaltres abans per veure si són adequades i evitar-nos així alguna sorpresa.
Parlem dels videojocs
Parlem dels videojocs
Pigui: informació que ha d'haver-hi a la caratúla sobre el contingut del videojoc. Alguns pigis són:
Indica l'edat mínima a la que estpà destinat el joc.
Hi ha situacions de violència i/o lluita.
Es diuen paraulotes
Es poden donar siuacions de pànic.
El videojoc conté escenes de nuus i/o sexe.
Pot incitar a la drogadicció.
Pot provocar marginació o racisme.
Pot crear adicció.
Exemple consola Wii, és una bona consola ja que té jocs que estimulen el moviment físic, els jocs permeten una cohesió familiar, ja que són jocs als que poden jugar tota la família, etc.
Situacions educatives:
- Desenvolupament d'habilitats
- Transmissió de continguts i valors
- Estimulació creativitat
- Resolució de problemes
- Alfabetització digital (brain trainning)
Situacions de risc:
- Adicció
- Exclusió social
- Insemsibilització
- consumisme
- trucs de drecera (intentar saltar pantalles buscant solucions per internet, el que fa que no hagis necessitat adquirir les habilitats esmentades anteriorment com a educatives: treball fàcil)
- imitació de models no desitjables
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada